Ватутінський район у цифрах і фактах

Ватутінський район у цифрах і фактах  : [відродження і розбудова національної школи: Ватутінський район м. Києва] // Рідна школа.- 1996. - № 10 (спецвип.). - С. 1.
 
Ватутінський район у цифрах і фактах

Ватутінський район — наймолодший у м.Києві. Створений він у грудні 1987 року. Через кілька місяців — у лютому 1988 року — розпочав свою діяльність районний відділ освіти.

Наведемо деякі цифри і факти, що характеризують стан освіти в районі. На час його створення тут діяло 23 загальноосвітні школи, 55 дитячих дошкільних установ, будинок піонерів, дитячо-юнацька спортивна школа, вечірня середня школа, 4 логопедпункти, фільмотека, райметодкабінет — усього 83 установи. Уже на початок 1988/89 навчального року загальноосвітніх шкіл стало 27, дошкільних закладів — 58. Щоправда, українських — лише 4 школи і 13 дошкільних закладів.

Сьогодні у районі загальноосвітніх шкіл 43, дошкільних закладів — 75. Крім того, функціонують одна вечірня загальноосвітня школа (в 1995 р. одержала окреме приміщення), дві установи нового типу: Українська гімназія та Києво-Могилянський колегіум, а також школа-дошкільний заклад для дітей з вадами опорно-рухового апарату.

Кількість учнів за роки існування району зросла майже на 20 тисяч: з 32568 чол. у 1987 р. до 52256 у 1996р.; у дошкільних закладах кількість дітей зменшилась з 17400 до 12506.

Майже 50% шкіл працюють у дві зміни. Середня наповнюваність класів зменшилася з 30,1 до 29,7 учнів.

На виконання Закону України «Про мови...» зросла кількість українських шкіл з 4 до 42, дошкільних закладів — з 13 до 75. Створено умови для розвитку інших національних мов. На базі СШ №23 у 1993р. відкрито татарську недільну школу. Активно впроваджується концепція національної школи у СШ №23, 207, 238, 278, 283, гімназії, колегіумі, дошкільних закладах №176, 459, 793.

Змінилася мережа позашкільних закладів. Успішно працюють Центр дитячої та юнацької творчості (з відкритим у 1995 р. філіалом на масиві Троєщина-Вигурівщина), школа мистецтв, дві дитячо-юнацькі спортивні школи.

За результатами державного ліцензування, проведеного у травні 1996р., СШ №23, 152, 189, 207, 301, 250, 263, 264, 277 дістали право на поглиблене викладання іноземної мови з першого класу; СШ №39, 190, 247, 248 — на поглиблене вивчення математики. Всього в школах району відкрито 228 класів з поглибленим вивченням окремих предметів.

Учні Х-ХІ класів СШ №248, 264, 277, 282, 293, 294 та гімназії мають змогу навчатися у профільних класах — фізико-математичному, філологічному, економічному, біологохімічному, естетичному. І-ПІ класи СШ №238, 247, 251, 282 працюють за експериментальними планами першого ступеня. Учні V-IX класів цих шкіл продовжують диференційоване навчання.

З метою виявлення обдарованої учнівської молоді, розвитку творчих здібностей і талантів учнів щорічно відділ освіти спільно з навчальними закладами проводить районні предметні олімпіади, конференції, конкурси на кращі учнівські науково-дослідні, пошукові, експериментальні роботи. У 1995р., 62, а в 1996р. — 65 учнів визнані кращими і відзначені грошовими преміями. Випускники шкіл району успішно складають вступні іспити до вищих і середніх спеціальних навчальних закладів. У 1996р. їх було відповідно 1149 і 427 із 2517, що становить 62,6%. Кращі з кращих нагороджуються золотими та срібними медалями: у 1988р. їх було 53, у 1989р. - 74, а в 1996р. - 124.

За роки існування району значно поліпшилась навчально-матеріальна база шкіл, з 3 до 39 зросла кількість таких, що мають комп'ютерні класи.

Значну увагу приділяють райдержадміністрація і відділ освіти організації літнього відпочинку дітей. Так, улітку 1996р. їх було оздоровлено 8189, з них 415 — пільгових категорій. Крім цього, оздоровлено 1652 дитини, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС. На харчування 19394 дітей у школах витрачалося щомісяця 120 тис. 400 гривень.

Традиційними стали різні заходи для дітей пільгових категорій з врученням їм подарунків. У 1995/96 навчальному році було проведено 5 святкових заходів.

Щороку організовуються огляди кращих шкільних колективів художньої самодіяльності.

Популярними стали огляди-конкурси готовності закладів освіти до нового навчального року. У цьому році кращими визнано гімназію, СШ №39, 190, 263, 264, 277, 283, 292, дошкільні заклади №9, 27, 508, 721, 770, 784, 811. Кошти на їх преміювання виділила райдержадміністрація. Регулярно відбуваються і огляди предметних кабінетів шкіл, на базі кращих проводяться семінари, відкриті уроки, заходи з обміну досвідом роботи.

У школах району працюють 2925 учителів, у дошкільних закладах — 1514 вихователів. Серед них троє — Заслужені вчителі України, 653 мають вищу категорію, 232 — відмінники освіти України, 132 — вчителі-методисти, 245 — старші вчителі, 21 — вихователі -методисти.

Вісім учителів стали переможцями районного конкурсу «Учитель року», що відбувся у грудні 1995 — січні 1996р. Лауреатами міського конкурсу визнано вчителя української мови і літератури гімназії Г.К.Дмитренко (І! місце), вчителя географії СШ №301 І.П.Бірюкова (III місце).

Протягом трьох останніх років відділ освіти, райметодкабінет працюють над проблемою підвищення ефективності управління навчально-виховними закладами.

Мережа дошкільних закладів району, а їх на сьогодні 75, з яких 10 спеціалізованих, повністю задовольняє потреби населення. А такі дошкільні заклади, як №83, 783, 176, 689, 780, 782, 818, 597, 508, 770, 15. 781, 784, 9, 721, є базовими Державного педагогічного університету ім. М.Драгоманова, Міжрегіонального інституту удосконалення вчителів ім. Б.Грінченка, педагогічного коледжу №2.

Влітку 1996 року було оздоровлено 10036 вихованців дитячих садків. На харчування дітей дитсадків за 9 місяців 1996р. витрачено 2317420 гривень.

Знизився рівень захворюваності дітей дошкільних закладів. Серед факторів, що сприяли цьому, — обладнання додаткових фізкультурних залів, їдалень, розвантаження груп до норми і зменшення кількості дітей у групах раннього віку. Останній фактор вплинув на режим роботи дошкільних закладів (10,5 годин, 12 годин, 24 години).

У вивільнених приміщеннях розміщуються дитячі театри, кімнати природи, обладнуються кабінети з вивчення правил дорожнього руху, студії образотворчого мистецтва тощо.

На розвиток дитячої творчості спрямований експеримент за програмою «Сонячні барви», який проводиться у дошкільному закладі №783 під керівництвом наукового співробітника кафедри дошкільного виховання Міжрегіонального інституту удосконалення вчителів ім. Б.Грінченка Е.В.Бєлкіної.

З окремими групами дошкільних закладів (№15, 508, 782) працює «Альтаір-клас». З його допомогою впроваджується міжнародна програма «SELF-ESTEEM», що передбачає виховання в дитини соціальної відповідальності, позитивної самооцінки. Для професійного впровадження її 12 педагогів району пройшли спеціальну підготовку в Центрі нетрадиційних методів виховання і навчання «Зілері», отримали посвідчення на право використання цієї методики в роботі з дітьми.

У дошкільному закладі №813 розпочато впровадження програми всебічного розвитку дитини «Перші кроки» Міжнародного фонду «Відродження», яка спонукає дітей досліджувати явища навколишнього світу, виявляти ініціативу, творити.