Нові обрії літератури : щоб зацікавити школярів, застосовують мультимедіа та критичне мислення

Нові обрії літератури : щоб зацікавити школярів, застосовують мультимедіа та критичне мислення : [в т. ч. в Деснянському р-ні, гімназії "Троєщина"] // Вечірній Київ. - 2010. - 9 лют. (№ 17). - С. 7.
 
Нові обрії літератури

Щоб зацікавити школярів, застосовують мультимедіа та критичне мислення

Минулого тижня в Києві пройшов День учителя літератури - неформальна зустріч викладачів, на якій вони мали нагоду поділитися власними доробками та здобутками на уроках. Аби зробити літературу цікавішою, сучасні вчителі вдаються до комп'ютерних технологій.

«Часто лунає думка, що комп'ютер - це дурниця й засмічення голів дітей. Звісно, вчительське слово не замінить ніщо, але зараз змінився рівень усвідомлення, у школярів переважає кліпове сприйняття матеріалу, вони звикли сприймати інформацію з телеекрана, 61л-бордів, - каже вчителька зарубіжної літератури гімназії «Троєщина» з 30-річним досвідом Ірина Юсипович. - Значно легше, маючи у класі комп'ютер, мультимедійний проектор чи смарт-дошку, показати учням ілюстрації, послухати разом з ними музику, переглянути фрагменти фільмів». Спільно з іншими викладачами гімназії вона почала розробляти мультимедійні посібники для вчителів - дидактичні матеріали у вигляді презентації до всього курсу зарубіжної літератури, а також посібники з інформаційними блоками. Нещодавно вийшов такий посібник для 7 класу з уривками 10 кінострічок, зокрема «Тараса Бульби» та «Робіна Гуда», і 8 музичними фрагментами. У розроблянні цих посібників пані Ірина співпрацює через інтернет з колегою Оленою Слободянюк з Житомира. Учителька української мови та літератури Економіко-правового ліцею Ольга Орлова з ними солідарна. «У нас немає звичайної дошки, є мультимедійна, яку використовую на кожному уроці, - розповіла вона. - За два роки цей метод викладання довів свою ефективність, даючи наочний матеріал як з літератури, так і з мови». Педагоги зауважують, що діти не люблять читати великі твори в повному обсязі. «Щоб заохотити їх, я вдаюся до такої мотивації: показую уривок з фільму і прошу знайти відмінності від тексту твору. Це перетворює процес читання на гру», - ділиться Ірина Юсипович.

Учителька української мови та літератури Світлана Тімченко із Сумської області звернулася до американської технології розвитку критичного мислення. «Якось я натрапила на прийом сенкан, потім почала шукати інформацію про ці методики», - розповідає вона. Технологія розвитку критичного мислення може бути застосована на уроці з будь-якого предмета й покликана навчити учнів висловлювати власні думки, обстоювати свою позицію. «Наприклад, сенкан дозволяє у творчому стилі узагальнити знання. Це вірш, який складається з п'яти рядків: у першому пишеться термін чи літературний герой, у другому - 2 прикметники на його означення, у третьому - 3 дієслова, у четвертому - фраза з 4 слів, у п'ятому - 1 метафора або символ», - пояснює вона. Інтерактивні методики, за словами пані Світлани, дітям подобаються - вони працюють у командах, проводять урок незвичним чином.

 
 
Знайшли помилку у тексті?
Будь ласка, виділіть її  та натисніть Ctrl + Enter