Котик, Тетяна. На Троєщину поїдуть японські вагони

Котик, Тетяна. На Троєщину поїдуть японські вагони : в інвестуванні будівництва четвертої лінії Київського метрополітену зацікавлені іноземці // Вечірній Київ. - 2010. - 26 січ. (№ 9). - С. 3.
 
На Троєщину поїдуть японські вагони

В інвестуванні будівництва четвертої лінії Київського метрополітену зацікавлені іноземці.

Тетяна Котик

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Розвитком київської підземки зацікавилися представники японської комапнії «ITOCHU Corporation». Днями вони зустрілися із заступником голови КМДА Валерієм Міроновим. На зустрічі сторони обговорили модернізацію столичного метрополітену та, зокрема, будівництво четвертої лінії - ПОДІЛЬСЬКО-ВИГУРІВСЬКОЇ з відгалуженням на масив Троєщина. Пан Міронов наголосив на важливості міжнародної співпраці, а також участі зарубіжних компаній в інвестиційних проектах розвитку інфраструктури міста та, зокрема, транспортної галузі.

На перемовинах японським інвесторам презентували вже затверджений проект будівництва шестивагонної четвертої лінії метро - Подільсько-Вигурівська лінія з відгалуженням на масив Троєщина. Згідно з ним та за попередніми розрахунками на реалізацію потрібно близько двох мільярдів доларів. Окрім того, щоб запустити нову лінію підземки, необхідні й нові вагони. Причому потяги російського чи українського виробництва, які нині використовує київський метрополітен, на новій гілці будуть непридатні. Тому двісті п'ятдесят нових вагонів обійдуться ще в один мільярд доларів. Проте введення в експлуатацію потягів іноземного виробництва виведе київський підземний транспорт на новий рівень. «Нова гілка метро розширить* можливості в експлуатації вагонів іноземних виробників, оскільки сьогодні для вже існуючих ліній можуть використовуватися вагони лише російського або українського виробництва», - наголосив пан Міронов.

Кошти на модернізацію столичної підземки та власне будівництво метро на Троєщину, можливо, залучатимуть у рамках Офіційної допомоги розвитку Уряду Японії. Про таку можливість говорили на зустрічі за участі начальника КП «Київський метрополітен» Петра Мірошникова, керівництва підприємства та делегації від японської міжнародної торгової компанії.

Наприкінці переговорів заступник мера висловив готовність розглянути конкретні пропозиції більш детально в офіційному листі від компанії. Вже найближчим часом КП «Київський метрополітен» надасть японській стороні базові дані з будівництва четвертої лінії метро.

Нагадаємо, у повній проектній трасировці лінія пройде від Солом'янки до ст. Вокзальна (з пересадкою на однойменну станцію Святошино-Броварської лінії), далі до ст. «Глибочицька» (з пересадкою на станцію «Лук'янівська»), далі до ст. «Подільська» (з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка»). Потім лінія пройде дворівневим Подільським мостовим переходом, на якому будуть розташовані станції «Суднобудівна», «Труханів острів» та «Затока Десенка». На лівому березі Дніпра лінія завершиться на масиві Вигурівщина. Разом з Лівобережною лінією Подільсько-Вигурівська сформує транспортне напівкільце, що значно розвантажить існуючі лінії та дозволить пасажирам зручніше пересуватися містом.

З особливим нетерпінням на спорудження цієї гілки сподіваються майже півмільйона жителів Лівобережжя, зокрема Троєщини. Адже вони чекають на метро майже двадцять років. «Розпочати спорудження підземки на Троєщину обіцяли ще в 1989 році, - пригадує мешканка цього масиву Людмила Іванівна, - тож ми з надією чекаємо, коли і в нас з'явиться швидкий вид транспорту».

Та поки одні мріють про те, як колись будуть швидко і комфортно добиратися на метро, інші побоюються, чи не доведеться незабаром за цей швидкий і зручний проїзд платити 2,5 гривні. Адже нещодавно начальник КП «Київський метрополітен» Петро Мірошников заявив, що лише з такою вартістю проїзду підприємство не матиме збитків. «Нинішні тарифи економічно необґрунтовані. Щоб метро стало рентабельним, вартість однієї поїздки повинна становити 2,5 гривні», - наголосив він.

Та в мерії запевняють, що така заява начальника київського метро - всього лише суб'єктивна думка. «Не звертайте уваги. Це його особиста думка. Це жодного відношення немає до позиції ані київського міського голови, ані моєї. І я кажу: в нього достатній тариф для забезпечення нормального функціонування метрополітену», - сказав перший заступник голови КМДА Анатолій Голубченко. Він запевнив, що в мерії не готується жодних документів щодо зміни вартості проїзду в метрополітені, і таке питання навіть не розглядалося.

Тому Київському метрополітену не вдасться в такий спосіб владнати свої фінансові проблеми. А їх таки вистачає. І річ не в тім, що кияни мало платять за проїзд. Корінь проблеми - значно вище, на рівні державної влади. Вона не відшкодовує за рахунок субвенції з державного бюджету безкоштовне перевезення пільговиків. А вони становлять майже чверть користувачів підземного транспорту.

- Якщо держава буде виконувати свої обов'язки відповідно до закону, в нього (начальника метро) вистачить коштів без усякого підвищення тарифу. Він це каже з безвиході. Не сплачують за безоплатне перевезення, в нього немає коштів, і він шукає, як вийти з ситуації. Проте не можна перекладати на пересічних громадян, які платять повну вартість, те, що повинна робити держава, - зазначив пан Голубченко.

 

 
 
Знайшли помилку у тексті?
Будь ласка, виділіть її  та натисніть Ctrl + Enter