Курінний, В. Оновлена “Лісова” [на станції метро «Лісова» відкрили ще один вихід]


Курінний, В. Оновлена «Лісова»: [на станції метро «Лісова» відкрили ще один вихід для пасажирів»] // Хрещатик. – 2005. – 18 жовт. – С. 6.

 
Оновлена “Лісова”

На цій станції метро після її реконструкції відкрили ще один вихід для пасажирів, підземний перехід, вестибюль, сучасні турнікети й ескалатори
alt

Столична підземка динамічно розбудовується. У суботу Київський міський голова Олександр Омельченко разом з керівниками метробуду і метрополітену взяв участь в урочистому відкритті другого виходу на станції метро “Лісова”. А згодом провів на “Дарниці” ділову нараду, під час якої йшлося не тільки про подальшу долю цієї станції, а й про перспективи розвитку всього столичного метро.

Станцію метро “Лісова” спорудили в 1979-му. Тоді вона мала всього один вихід і недобудований вестибюль в напрямку Броварів. Останнім часом з розвитком і забудовою північної частини Києва та розширенням мережі приміського транспорту пасажиропотік до кінцевої станції значно зріс. Тому столична влада вирішила звести на “Лісовій” додатковий підземний перехід через Броварське шосе, з’єднавши тунель з вестибюлем. Згідно з проектом на все про все відводилося чотири з половиною місяці. Але будівельники впоралися в рекордно короткі терміни, вдвічі скоротивши строки здачі довгоочікуваного об’єкта.

За словами директора “Дирекції будівництва метрополітену” Олександра Охотнікова, поява другого виходу обійшлася замовникові в тридцять мільйонів гривень, враховуючи також придбання та монтаж ескалаторів, турнікетів. Уперше за 45-літню історію столичної підземки всі будівельно-монтажні роботи метробудівці виконали спільно зі службами метрополітену. Раніше ж для цього запрошували сторонні організації та управління, власними силами лише експлуатували і ремонтували об’єкти. Олександр Костянтинович додав, що нині на “Лісовій” змонтовано підйомники Крюківського вагоноремонтного концерну. А ще сучасні турнікети, які незабаром пропускатимуть пасажирів з магнітними картками. Тут же апарати для їх підзарядки на потрібну кількість поїздок. До того ж нове обладнання ще й фіксуватиме час перебування пасажира в метро та скільки людей пройшло через станцію. Після зведення другого виходу “Лісова” спроможна пропускати понад сто двадцять тисяч пасажирів на добу.

На урочистому відкритті другого виходу станції побував Київський міський голова Олександр Омельченко. Він сказав, що на цей об’єкт вже давно очікували як кияни, так і броварчани. Поки що з’єднання цього міста із столицею лінією метрополітену — перспектива майбутнього. Реальніше прокласти тут тролейбусний маршрут.

Щодо інших станцій київського метро, то, на думку Олександра Олександровича, перебудова “Лісової” стала лише першою спробою. Адже на черзі реконструкція й наступних станцій, які були споруджені тридцять і більше років тому. Найближчим часом всі їх мають капітально відремонтувати, розширити перони та замінити ескалатори. А ще змонтують спеціальні підйомники для дитячих колясок і людей з особливими потребами.

Після оглядин “Лісової” столичний мер запропонував присутнім на відкритті управлінцям проїхати на ще одну не менш завантажену, особливо в години пік, станцію — “Дарницю”. Там на пероні відбулася невеличка ділова нарада. Директор Інституту “Укрметротунельпроект” Віктор Янікін ознайомив присутніх з тим, яким має бути другий вихід на “Дарниці”. Планується звести його у дві черги. Перша, перспективніша половина — у напрямку зупинок громадського транспорту. Згодом друга, у зворотний бік, через Броварське шосе. Але нині проект реконструкції станції остаточно не затверджено, він має пройти ще узгодження в Київдержекспертизі та на містобудівній раді.

— Гадаю, що кошти на першу чи навіть другу чергу додаткового виходу з “Дарниці” ми осилимо,— сказав Олександр Омельченко.— Навіть якщо на це потрібно буде вчетверо більше грошей, ніж на “Лісову”. Остаточна сума становитиме десь близько 60 мільйонів гривень. Тож після затвердження бюджету на 2006-й вже у січні можна починати тут роботи.

Олександр Олександрович також повідомив, що протягом п’яти-семи років планується здійснити проект накриття наземної частини Святошинсько-Броварської лінії. Тож над коліями від “Лісової” до “Дарниці”, а згодом і до станції “Дніпро” спорудять естакаду, на якій розмістять дитячі, розважальні, культурні заклади, а також зону відпочинку киян. До того ж такий дах сприятиме безпеці руху і збереженню майна метрополітену від несприятливих погодних умов. Але до реалізації цього проекту слід насамперед залучити інвесторів.

Віталій КУРІННИЙ “Хрещатик”

 

 
Знайшли помилку у тексті?
Будь ласка, виділіть її  та натисніть Ctrl + Enter