Людмила ДЕНИСЮК: “Міська влада готова надати повну консультативну підтримку підприємцям-початківцям”

Денисюк, Людмила. "Міська влада готова надати повну консультативну підтримку підприємцям-початківцям" : [бесіда з заступником голови КМДА Людмилою Денисюк про те, що потрібно для відкриття власної справи у столиці (адреси КП "Київський міський бізнесцентр", в т. ч. в Деснянському р-ні)] / Людмила Денисюк, Ірина Лабунська ; записала Ірина Лабунська // Хрещатик. - 2010. - 4 берез. (№ 31). - С. 4.

 

Людмила ДЕНИСЮК: “Міська влада готова надати повну консультативну підтримку підприємцям-початківцям”


Заступник голови КМДА розповіла про те, що потрібно для відкриття власної справи у столиці, які перешкоди можуть виникнути у підприємців-початківців, та де шукати порад і підтримки
images

— Чи важко у Києві відкрити власне підприємство?
— Відкрити власний бізнес, зареєструвати власну фірму — це, либонь, завдання, яке найлегше виконати в столиці. Для цього берете пакет документів визначеного переліку, здаєте реєстратору і протягом трьох днів отримуєте документ про реєстрацію. Далі потрібно стати на облік у різні фонди: пенсійний, страховий і так далі. Потрібно стати на облік і в податковій, рахунок у банку відкрити. Тобто це ціла процедура. Але сказати, що вона є важкою, непідйомною для створення власного бізнесу, не можна.

— Ви сказали, що реєструють підприємство за три дні. А скільки часу займає процедура оформлення у фондах?
— З цим справді складніше. Документи з фондів надсилають поштою через місяць, а то й більше. Але оскільки це структури державного рівня, на їхню роботу місто не має впливу, і прискорити, здавалося б, таку паперову декларативну роботу, ми не можемо. Логічно, що всі ці фонди зацікавлені, аби був новий підприємець, щоб він перераховував кошти на пенсії, страхові внески тощо. Проте, коли спостерігаєш за їхньою роботою, то таке враження, що це потрібно тільки підприємцю.

— Чи вимагають хабарів, наприклад, під час реєстрації?
— Відвертого хабарництва може і не бути. Якби ми знали про конкретні факти, то одразу б їх “прикрутили”. Але очевидною для нас є “прихована” корупція. Дивіться, ви приходите до якогось державного органу. Там вас просять або принести якусь ще довідку, або, наприклад, неймовірні черги. І тут до вас підходить молода особа, яка пропонує все владнати без довідок і черг, звісно, за певну суму. Така от ланка-посередник, яка працює у зв’язці з державним органом. Прибутки між собою ділять. Тут проблема у недосконалому законодавстві, яке допускає діяльність таких посередників. Я за те, щоб підприємцями працювали державні органи, а спілкування з чиновниками було зведено до мінімуму. Це на зразок “Єдиного дозвільного центру”, про який ми багато говорили. Має бути чіткою система оформлення, обігу документів і серйозний контроль за цими процедурами.

— Як активно у Києві відкриваються нові підприємства?
— Попри кризу, ми маємо постійний приріст кількості підприємств. На сьогодні осіб підприємницької діяльності у столиці налічується 328 тисяч. Але якщо казати про темп приросту, то він серйозно знизився.


— У яких галузях нині ці нові підприємства виникають? Певно найменш затратні?
— Значне скорочення сталося у торгівлі та банківській сфері. У той же час збільшення відбулося у галузі туризму. Очевидно, частково це зумовлено орієнтуванням на Євро-2012, адже зростання туристичного потоку буде значним. Так само не припиняє оновлення готельний бізнес. Малий та середній підприємець теж має нагоду долучитися до сфери обслуговування, бо це перспективно. Багато хто відкриває фірми рекламних, консалтингових послуг, тому що затрати не такі значні, а заробіток — серйозний.

— На яку діяльність порадили б звернути увагу потенційним новим бізнесменам?
— Якщо не деталізувати, то я порадила б звернути увагу на імпортнозамінююче виробництво. Це для країни загалом. Серйозну увагу, зважаючи на світові тенденції, держава має приділити аграрному сектору економіки. Якщо говорити про Київ, то тут ще легше зорієнтуватися. Міська влада дуже зацікавлена у створенні нових перспективних підприємств, адже вони заробляють на себе, годують інших, перераховують кошти до бюджету. Тому для людей, котрі хочуть розпочати власну справу, ми готові надати підтримку, консультативну в першу чергу. Кожен може звернутися до Головного управління регуляторної політики і отримати повну інформацію, “зріз” стану економіки міста. Тут вам розкажуть, які галузі прибуткові, які навпаки, зазнали збитків, яких підприємств бракує, яка є інфраструктура для тієї чи іншої діяльності. Адже ідея — це добре. Потрібно ще й умови для її реалізації. У нас є КП “Міський бізнес-центр”, яке надасть найширші консультації щодо того, як організувати власний бізнес: від юридичних моментів — як зареєструватися, до майнових — як отримати приміщення тощо. Наші експерти знають малий та середній бізнес досконало. І першу інформацію можна отримати на сайті Головного управління регуляторної політики та підприємництва. Там, до слова, є розділ із підтримки підприємця-початківця.

— Ці послуги платні?
— Є безплатні консультації щодо дозвільної системи, а є інформаційні послуги за символічну плату. У перспективі ми плануємо, щоб КП надавало повний перелік послуг: реєстрація, аудит, навіть бухгалтерський супровід, юридичний, тобто такий собі віртуальний офіс. Це буде дуже вигідним бізнесу, особливо для того, який починає “ставати на ноги”. Крім того, підприємці будуть впевненими, що їх не обдурять.

— Скільки потрібно коштів, щоб зважитися розпочати бодай найпростіший бізнес?
— Навіть, щоб поставити звичайний кіоск, треба немало. Приблизно 20 тисяч доларів за виготовлення самого кіоску, далі — від 20 до 100 тисяч гривень за дозвіл на розміщення, потім щомісячно майже 1 тисячу гривень за супровід “КІА”. Це мінімальні затрати. А ще треба початковий капітал на саму продукцію, на зарплати працівникам і так далі. Гроші немалі, здавалося, б на не таку вже серйозну справу. Раніше ми допомагали підприємцям доступними кредитами. На жаль, наразі такої змоги немає. В минулому році ми проплатили 10 відсотків від потрібної суми по зобов’язаннях.

довідка “Хрещатика”

Щоб розпочати власну справу, потрібно чотири документи

Реєстрація фізичної особи-підприємця
Аби провести державну реєстрацію, фізична особа, яка має намір стати підприємцем та має ідентифікаційний номер або уповноважена нею особа (далі — заявник), повинна подати особисто або надіслати рекомендованим листом з описом вкладення державному реєстратору за місцем проживання такі документи:
1. Заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця (форма № 10).
2. Копію довідки про включення заявника до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та інших обов’язкових платежів.
3. Документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця. Сплата у розмірі — 34 грн (два неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
4. Нотаріально посвідчену письмову згоду батьків (усиновлювачів) або піклувальника, або органу опіки та піклування, якщо заявником є фізична особа, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю.
Реєстрація юридичної особи-підприємця
Засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні подати державному реєстратору такі документи:
1. Заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи.
2. Копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом.
3. Два примірники установчих документів.
4. Документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.

 

 
Знайшли помилку у тексті?
Будь ласка, виділіть її  та натисніть Ctrl + Enter