Гуніна, Олександра. Швидкісний трамвай на Троєщині обслужив 1,5 млн пасажирів

   Гуніна, Олександра. Швидкісний трамвай на Троєщині обслужив 1,5 млн пасажирів : розвантажити пасажиропотік у Деснянському районі має і метро, яке почнуть будувати вже цього року // Хрещатик. - 2013. - 15 берез. (№ 37).
 
Швидкісний трамвай на Троєщині обслужив
1,5 млн пасажирів

Розвантажити пасажиропотік у Деснянському районі має і метро, яке почнуть будувати вже цього року

 
  Житловий масив Троєщина — один з найбільш густонаселених районів міста. Щоденно декілька сотень тисяч мешканців перетинають Дніпро з дому на роботу та навпаки. Існуючі комунікації через річку не справляються з таким пасажиропотоком, тож у години “пік” людям доводиться стояти в багатогодинних заторах. Частково цю проблему вирішив швидкісний трамвай, який з’єднав мікрорайон з міською кільцевою електричкою. Про подальші перспективи сполучення двох берегів Дніпра йшлося вчора під час виїзної наради голови КМДА Олександра Попова.
 
Популярність швидкісного трамвая зростає
 
  Чудовим приводом для огляду станцій швидкісного трамвая став своєрідний ювілей цього виду громадського транспорту — 13 березня між 19.00 та 20.00 одна зі станцій трамвая прийняла півторамільйонного пасажира. Ним стала мешканка Деснянського району Марина Владиславівна. Вчора Олександр Попов вручив їй подарунок від КМДА — сертифікат на придбання побутової техніки. Ще п’ятьом пасажирам очільник міськадміністрації подарував проїзні квитки на поточний місяць та сертифікат, що дає їм право безкоштовно отримувати місячні проїзні квитки до кінця цього року.

  Як зазначив гендиректор КП “Київпастранс” Микола Ламбуцький, після запуску трамвая в жовтні минулого року щоденно послугами цього виду транспорту з пересадкою на станцію кільцевої електрички “Троєщина-2” скористувалося 15 тисяч пасажирів, у лютому цей показник сягнув 26 тисяч, а в найближчі місяці очікується збільшення пасажиропотоку до 35 тисяч осіб на добу в будні. Такий ривок стане можливим завдяки збільшенню вже у квітні на дві одиниці кількості електропоїздів на лінії міської електрички.

  Окрім того, за словами Олександра Попова, вже ведуться перемовини з Крюківським вагонобудівним заводом щодо розробки, а згодом і виробництва абсолютно нових вагонів для цього проекту. До речі, зазначений транспортний проект отримає подальший розвиток — вже нинішнього року планують запустити дві нові станції: на лівому березі — “Київська Русанівка”, а на правому — “Протасів Яр”. Вартість робіт орієнтовно складатиме 15-17 млн гривень.

  Триватимуть роботи й на лінії швидкісного трамвая. Тут заплановано звести 5 наземних пішохідних мостів для сполучення між правосторонньою та лівосторонньою частиною вул. Оноре де Бальзака та прилеглих до неї вулиць. Їх ширина складатиме 3 метри, а для зручного користування ними людей з особливими потребами об’єкти обладнають ліфтами та зручними підходами з пониженням бортового каменю до 5 см.
 
Метро на Троєщину стане реальністю
 
  Однак хоча запуск швидкісного трамвая частково вирішив транспортні проблеми мешканців Троєщини, для більш кращого сполучення двох берегів Дніпра незабаром планують розпочати роботи з будівництва четвертої гілки метрополітену. Про це під час виїзної наради на станцію кільцевої електрички “Троєщина-2” заявив голова КМДА Олександр Попов.

  “Вирішення транспортної схеми на Троєщину — це одне з найбільш актуальних завдань у Києві. І ми впевнено йдемо до того, що вже в цьому році розпочнеться будівництво нової гілки метрополітену, яка і буде обслуговувати житловий масив. До Дня міста ми хочемо організувати перший будівельний майданчик, а потім почнемо споруджувати першу станцію. Такі роботи будуть задіяні вже в найближчі місяці”,— повідомив Олександр Попов.

  За його словами, наразі завершуються заходи щодо визначення варіантів стабільного фінансування будівництва. У цьому питанні міська влада співпрацює з “Внєшекономбанком Росії”, який виграв тендер щодо розробки схеми фінансування проекту. Таких варіантів може бути декілька, зокрема залучення кредитних коштів, фінансування на умовах концесії, а також залучення коштів від бізнесових структур, які виявлять зацікавленість у будівництві об’єктів як поряд з гілкою метро, так і в його приміщеннях.

 Як зазначив очільник міськадміністрації, всі ці пропозиції найближчим часом будуть обговорені з прем’єр-міністром Миколою Азаровим. Паралельно міська влада сподівається, що будуть прийняті зміни до Бюджетного кодексу України, які дозволять повернути в скарбницю столиці хоча б частину п’ятидесятивідсоткового податку на прибуток фізичних осіб. Саме ці ресурси можуть бути спрямовані на погашення залучених на будівництво метро кредитних коштів. Адже орієнтовна вартість проекту складає 16 млрд грн.
 
 

 
 
Знайшли помилку у тексті?
Будь ласка, виділіть її  та натисніть Ctrl + Enter