Гуніна, Олександра. Швидкісний трамвай на Троєщині обслужив 1,5 млн пасажирів
Розвантажити пасажиропотік у Деснянському районі має і метро, яке почнуть будувати вже цього року
Як зазначив гендиректор КП “Київпастранс” Микола Ламбуцький, після запуску трамвая в жовтні минулого року щоденно послугами цього виду транспорту з пересадкою на станцію кільцевої електрички “Троєщина-2” скористувалося 15 тисяч пасажирів, у лютому цей показник сягнув 26 тисяч, а в найближчі місяці очікується збільшення пасажиропотоку до 35 тисяч осіб на добу в будні. Такий ривок стане можливим завдяки збільшенню вже у квітні на дві одиниці кількості електропоїздів на лінії міської електрички.
Окрім того, за словами Олександра Попова, вже ведуться перемовини з Крюківським вагонобудівним заводом щодо розробки, а згодом і виробництва абсолютно нових вагонів для цього проекту. До речі, зазначений транспортний проект отримає подальший розвиток — вже нинішнього року планують запустити дві нові станції: на лівому березі — “Київська Русанівка”, а на правому — “Протасів Яр”. Вартість робіт орієнтовно складатиме 15-17 млн гривень.
Триватимуть роботи й на лінії швидкісного трамвая. Тут заплановано звести 5 наземних пішохідних мостів для сполучення між правосторонньою та лівосторонньою частиною вул. Оноре де Бальзака та прилеглих до неї вулиць. Їх ширина складатиме 3 метри, а для зручного користування ними людей з особливими потребами об’єкти обладнають ліфтами та зручними підходами з пониженням бортового каменю до 5 см.“Вирішення транспортної схеми на Троєщину — це одне з найбільш актуальних завдань у Києві. І ми впевнено йдемо до того, що вже в цьому році розпочнеться будівництво нової гілки метрополітену, яка і буде обслуговувати житловий масив. До Дня міста ми хочемо організувати перший будівельний майданчик, а потім почнемо споруджувати першу станцію. Такі роботи будуть задіяні вже в найближчі місяці”,— повідомив Олександр Попов.
За його словами, наразі завершуються заходи щодо визначення варіантів стабільного фінансування будівництва. У цьому питанні міська влада співпрацює з “Внєшекономбанком Росії”, який виграв тендер щодо розробки схеми фінансування проекту. Таких варіантів може бути декілька, зокрема залучення кредитних коштів, фінансування на умовах концесії, а також залучення коштів від бізнесових структур, які виявлять зацікавленість у будівництві об’єктів як поряд з гілкою метро, так і в його приміщеннях.
Як зазначив очільник міськадміністрації, всі ці пропозиції найближчим часом будуть обговорені з прем’єр-міністром Миколою Азаровим. Паралельно міська влада сподівається, що будуть прийняті зміни до Бюджетного кодексу України, які дозволять повернути в скарбницю столиці хоча б частину п’ятидесятивідсоткового податку на прибуток фізичних осіб. Саме ці ресурси можуть бути спрямовані на погашення залучених на будівництво метро кредитних коштів. Адже орієнтовна вартість проекту складає 16 млрд грн.