Крига скресла
Після тривалої вимушеної перерви на Подільсько-Воскресенському мостовому переході відновилися масштабні будівельні роботи. Так, днями підняли 650-тонний п'ятий сегмент із шести. Процес тривав 7,5 годин, оскільки конструкцію підіймали зі швидкістю 10 метрів на годину. Для того, щоб виконати роботу, елемент переправили із суші до мосту на спеціально побудований для цього пірс, де його і закріпили. За допомогою фермопід'ємника та чотирьох домкратів п'яту частину арки підняли на рівень, де вона має бути встановленою, та помістили на спеціальну конструкцію біля місця монтажу. Наступний крок — горизонтальне переміщення елементу та його закріплення. Слід зазначити, що подібні маніпуляції є доволі складним технічним процесом, тому за декілька днів до операції проводилися випробування, під час яких на металеву конструкцію помістили додаткову вагу ще на 10 % від загальної маси та підняли її на 10 см. Випробування пройшли успішно.
Також слід зазначити, що така технологія підйому використовувалася вперше. Попередні 4 сегменти арки були встановлені за допомогою крану "Захарій", який впав у Дніпро у 2011 році і нещодавно був відремонтований на Миколаївському суднобудівному заводі "Океан". Подальша доля плавучого підйомника наразі невідома.
До кінця березня планується встановити і останній, шостий, сегмент. Проте чи відбудеться це у строк — питання фінансування проекту. "Ми найближчим часом закріпимо п'ятий сегмент арки, який був піднятий. Після цього проведемо необхідні заходи, підготовчі роботи для встановлення останнього, шостого елементу. Це має відбутися приблизно через місяць. Про конкретні строки здачі проекту я поки що нічого не можу сказати — це залежить від фінансування. На даний момент на це вже виділено 147 млн грн",— поділився з "Хрещатиком" заступник директора Дирекції будівництва дорожньо-транспортних споруд Києва Микола Васильцов.