"Де зустрічаються дух Лифаря і Вірського"

Стаття
 
Навчальний заклад, де молодь здобуватиме підготовку за всіма напрямами і жанрами танцювального мистецтва, напевне був однією з найзаповітніших мрій нашого знаного земляка Сержа Лифаря. Підтвердила згодом ці слова і дружина славетного короля балету Ліллан де Алефельд, побувавши в гостях у вихованців відкритого у 2001 році з ініціативи столичної влади Палацу мистецтв. Це й вирішило подальшу долю спочатку широкопрофільного навчального закладу: у празникову Вербну неділю 2002 року Палац мистецтв був удостоєний нової офіційної назви — коледж хореографічного мистецтва «Київська муніципальна академія танцю імені Сержа Лифаря».
 
Творчі досягнення викладачів і учнів академії за 15 років, що минули, — це нова сторінка в історії українського національного хореографічного мистецтва. Першим ректором і фундатором навчального закладу був професор заслужений діяч мистецтв України Юрій Станішевський. Упроваджені ним у навчальний процес методики класичної й народної хореографії успадкували найкращі надбання видатних українців ХХ сторіччя — Сержа Лифаря і Павла Вірського.
 
Минуло вісім років, як Юрій Олександрович пішов із життя. КМАТ очолив його учень і сподвижник кандидат мистецтвознавства, заслужений діяч мистецтв України Андрій Лягущенко. На прес-конференції, що відбулася з нагоди 15-річчя академії в Українському фонді культури, Андрій Геннадійович, згадуючи подячним словом першого ректора, підкреслив, що його настанови педагогічний колектив сповідує в роботі як заповіді. Одна з них: «Немає не обдарованих дітей. У кожного є талант — його тільки треба розкрити».
 
Для цього у навчальному закладі створено всі умови, що дають змогу дітям з 5—6-річного віку розвивати таланти. Виявити їх можна у класах акторської майстерності, вокалу, музики. У навчальному театрально-філармонійному центрі «Натхнення» учні створюють вистави і концертні програми, які з успіхом презентують на сценах Національної опери України, Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва, інших театрів і концертних залів країни й за кордоном. До слова, традиційними стали закордонні гастролі вихованців КМАТ у Польщі, Німеччині, Литві, США, Чехії, Норвегії.
 
Серед педагогів академії — народні та заслужені артисти України, більшість з яких були або є солістами Національної опери імені Тараса Шевченка, Національного ансамблю танцю імені Павла Вірського, інших провідних хореографічних колективів.
 

Учасників прес-конференції Андрій Геннадійович запросив на ювілейний гала-концерт до Національної опери. Як завсідник і шанувальник театральних дійств давно не бачив такої яскравої мистецької феєрії. А по завершенні стоячи вигуками «Браво!» і «Віват, академіє!» зал ще довго вітав молоде талановите пагіння української національної культури. Скажу щиро: душею й серцем радів у ці хвилини за наше майбутнє мистецьке поповнення. Та обмінюючись після концерту враженнями з віце-президентом Асоціації діячів хореографічного мистецтва Володимиром Корнійчуком, зрозумів, як ще мало робиться в нашій державі для забезпечення підростаючого покоління увагою, гарантованою Конституцією України, численними директивними документами. Недарма нині на сторінках газет, на радіо і в телеефірі тривожно звучить тема дитячої бездоглядності, злочинності, наркоманії. Тому замість усіляких розважальних центрів, дискотек, нічних клубів держава повинна більше турбуватися про відкриття таких осередків культури, яким стала для дітей столиці муніципальна академія танцю.

 
Знайшли помилку у тексті?
Будь ласка, виділіть її  та натисніть Ctrl + Enter